Sunday 21 April 2013

Persoalan hati

Penatnya!!! Tengah cuti midsem ok sekarang!! Tapi tak macam cuti..hohohoho...yela kerja bertimbun seh!!..Lab je ada 3 tuk sem ni.. Pastu dah start main dengan mesin2..hohoho..dah la aku ni cuai, karang terpotong tangan..choiiii....hohoho..Serabut plak ak rasa..huhuhu... Buka2 blog yg dah berhabuk lagi bersawang ni, mak aiiii... Makin bertambah pening kepala.. -.-, Sentuh sikit, semua dah berubah, itu yang korang tengok blog aku jadi serba pink ni..hehehehe.. Aku sentuh sikit je, last2 serabut, aku wat semula..huhuhu.. Terima jelah seadanya, aku dah malas..hehehe
Emmm.. Dah jadi student Part 4 dah rupanya aku sekarang, lagi setahun lagi aku kena struggle!! huhuhu.... humm.. Sepanjang sebulan lebih ketiadaan aku dalam dunia Alam Maya, chewaahh...huhu.. Macam2 yg jadi kat aku.. Jadi semakin pendiam sampai kewujudan tak disedari..huhu..Gelak2... Pastu tbe2 time dok sorang2, nangis...hohoho.. Mata dah bengkak macam ape.. R10 yg tengok aku naik pening, sampai tahap nak tampar aku...huhuhuu.. lepas tu kdg dok menggelupur sorang2, sbb sakit.. =.=.. Haih menyusahkan orang.. Bersukan pitam, gi kelas pitam, makan sakit kepala..haih...Trouble maker tul aku ni!! Kesanya, ketembaman aku kian susut..aceee..>.<

Malas aku nak menulis ni sebenarnya.. Orang bukan suka, baiklah aku diam2 je.. huh!.. Tapi untuk entry ni, aku tak nak citer pasal aku, malas.. Nanti korang tahu, korang akan menangis setahun untuk aku..hahaha..poyo disitu.. :p..Baik citer sal benda lain kan2??

Bila hati sudah jatuh cinta, jantung mula berdegup laju..cheewahhhh... Tapi jap2... Bukan aku yang baru dilamun cinta, aku ngah heartbroken sebenarnya..hahaha.. Saje je tulis cenggitu :)..
 
 
 Huhuhu.. Betulkah begitu?? Aku kat posisi mana? Top of the trees or kat ground?? Tapi apa yang aku rasa, sama macam Apples yang ada kat top of the trees.. Is that true?? Emmm... Someone, please explain to me :(.. Afraid of getting hurt ke? Is that so??


Itu bab bercinta, kawan2 yang pergi pulak camne?? Kawan yang pergi dari hidup, di saat hati mula resah, keseorangan, dan memerlukan untuk menguatkan hati yang terluka, yg pedih.. Kawan yang makan kawan pun ada.. Oh dunia,kenapa kejam?? oh jiwa, oh hati, kuatlah... Allah ada bersama kamu...



 
 
 Susahnya nak menjawab persoalan hati.. Kesian hati, hati sakit, hati pedih.. Jagalah hati korang baik2, jangan lukakan hati tu.. ok? :).. Memang banyak persoalan hati yang tak dapat nak dirungkai dan ditafsir dengan kata-kata.. Lalui hidup dengan tabah.. Berkawan, dan jangan memendam masalah sendiri, nanti binasa diri.. Percayalah, dengan meluahkan, sekurang-kurangya hilang 1 bebanan dalam diri.. 

Ni kisah benar, ada seorang hamba Allah, terlalu memendam perasaan, dan menahan sakit hati sorang2,, Kesannya, hati dia 1/3 rosak, n terpaksa dibuang.. Perasan tak korang.. Bila korang sedih, kecewa, patah hati.. Korang akan rasa sebak,n pedih sangat2 kat hati, betul tak?? Jangan main2 taw.. Sebab itulah puncanya dia kena operate, sebab hati dia sakit, terluka then lama2 rosak.. Jagalah hati baik2 taw...

#Hidup ini penuh dengan misteri, sebab kita tak tahu apa yang akan terjadi kepada diri kita di masa hadapan.. Hari esok pun  belum tentu kita tahu, apa yang bakal kita lalui.. Apa yang kita boleh buat, berusaha.. InsyaALLAH.. Semuanya akan berjalan lancar.. :) Amin

Sekian

No comments:

Post a Comment

Copyright@segalanya punya story hak milik kekal Kieyra Syakira