Monday 22 April 2013

Role sesebuah lagu :p

 
 
 
Semalam sebelum tidur.. Jiwa tengah kacau..Last2 adik aku g dedicated lagu kat aku..
Bermula lah dialog antara kami:
 
Adik:  Along ada lagu yang sesuai dengan along.
Aku:   Huh? Lagu ape plak. ade je ko kan ? =.=
Adik: Jap2.. Nak cari lagu tu kat fon, bagi awok dengar.. Tajuk dia Hatiku Milikmu.
 
 
 
Muka adik aku sambil pasang lagu tu          Muka aku yang tak puas hati bila dengar
"Sama kan? kan2? sesuai bangat                        "Heh!! Asal pulak?????? "
    dengan story along.......heee "              
 
Adik:  'Pernahkah engkau hargai, 
           Cintaku yang sejati
           Pernahkah engkau mengerti akan diriku ini
           Bertapa hebatnya cintamu
           Memberiku sejuta pilu..... '
 
Aku:   Cheh jangan nyanyi TAK SEDAP!!
 
Adik:  Along aku rasa semua lagu cam perli awok..  Cam Yuna cakap dalam lagu dia.tu..hehehe. 
           "Dan Sebenarnya", Dan lagu2 di radio seolah-olah memerli aku.. 
            Macam awok punya story lah..hehehe
 
Aku:   Hahahaha..memandai.. Sambil balas lagu adik aku.. Lagu Munajat Cinta
           'Malam ini, selalu sepi
           Tak ada yang menemani
           Seperti malam-malam
           Yang sudah-sudah
           Hati ini selalu sepi
           Tak ada yang menghiasi
           Seperti cinta ini yang selalu pupus
           Tuhan kirimkanlah aku
           Kekasih yang baik hati
           Yang mencintai aku
           Apa adanya....

Adik:  Along ni jiwang lah pulak =.=

Aku:   Ko yang start dulu =.=

Adik:  Along tulis novel lah cmtuh..

Aku :  Tak nok :p.. Orang tak suka aku tulis.. :)

Adik:  Malas ar layan awok..nak tidor..Kbai!! (Sambil tarik selimut)

Aku:  
 
            Adik...Andai kau tahu perkara sebenar :-( 
            (Hanya dalam hati tak terungkap dengan kata-kata sebab aku sangat secretive, hmm)
            Redha, tutup lampu n terus tidur, sambil berdoa, Semoga hari esok lebih baik dari hari ini :)

#Motif???? Nak beritahu.. Tak guna nak bersedih.. Happy..Happy dan terus happy.. Hidup ni cuma sekali, so kita enjoy!! Berfalsafah kepada diri sendiri so hari-hari mendatang akan jauh lebih baik dari semalam.. Masalah jangan dihadap, sampai bila pun tak habis, lama2 stress gila pulak..huhuhu..

#Ape yg buat jiwa aku kacau?? Sebab aku terlalu secretive dan pemendam, tak suka meluahkan kat orang, and tu lah akibatnya.. kepala, hati, jantung semua nak explode..huhuhu...Jadi korang jgn terlalu secretive, meluahkan and bercerita kepada teman rapat yang dipercayai adalah yang terbaik.. Lagi kena ingat Allah ada, ALLAH Maha Mendengar :).. Jadi u are not alone :)...

# Lagi satu persoalan?? Kadang-kadang bila kita dengar lagu, rasa macam sama je dengan kisah kita kan? Specially kaum-kaum Hawa. Kadang-kadang diorang dengar certain lagu tu, boleh menangis.. hohoho.. Ada juga perempuan yang menyampaikan isi hati melalui lagu.. Jadi lelaki take note.. :) Sometimes perempuan nak berkata-kata tu susah, pemalu la ace kononnya hehehe... jadi dia sampaikan melalui lagu..cheewahh.. Aku tahulah.. Aku pun cenggitu..hikhikhik :p

K lah weh.. Nak buat assignment pulak!!
Papai3..!!! :D

No comments:

Post a Comment

Copyright@segalanya punya story hak milik kekal Kieyra Syakira