Thursday 21 February 2013

Hati and cinta??

    Hati sakit, hati pedih?? Camna nak buat ae? seksa kan kalo hati ni sakit?? Sakit suka orang? sakit, tak boleh terima kenyataan? sakit bila diri tak dihargai and dianggap annoying n menyusahkan? Habis madu sepah dibuang? hmm... Macam2 bnda kan boleh buat kita sakit hati? Sakit hati sbb marah, tp hati lg sakit kalo tengah kecewa, sedih, lagi perit, n nak sembuhkan, susah kan? walau dah beribu tahun pun, tetap akan teringat, walaupun dengan penat lelah cuba melupakan masa lalu, tp dia tetap datang dalam ingatan, walaupun nti hanya tinggal secebis ingatan, tetap hati ni tak boleh sembuh n balik pada keadaan asal? Itu ke yang bakal terjadi, n terjadi kat kita specially kaum Hawa yg dimuliakan Allah? kenapa ye? Aku tertanya2.. Kadang2 aku rasa laki ni kejam, mempermainkan perasan perempuan.. Hebat sangat la buat perempuan menangis, patah hati, semangat semua... Hello, kepada kaum Adam, please jgn detikkan perasan kat perempuan tu, if ko tak de niat langsung untuk jadikan perempuan tu org yg rapat dgn ko, n org yg ko sayang..

  Tapi tak boleh juga nak salahkan lelaki kan? Tak adil, so bg perempuan2, jgn la mudah 'FALL IN LOVE', ok!,, Korang tak berhak untuk kecewa atas sebab lelaki semata-mata..jangan menangis, tabahlah wahai kaum hawa.. Membazir je taw, menangis untuk nda yg tak pasti.. Faham kaum Hawa semua :).. tolong ye..tolong... Macam aku, dari pengalaman aku. hmm... Aku sangat susah nak sayang orang, tapi bila aku dah sayang, susah aku nak lepaskan orang tu.. Sebab tu aku tak pernah terjebak dengan 'kapel2 ni".. bagi aku, tu semua macam cinta monyet je, n tak menjamin langsung.. Itu just pendapat aku :).. Tapi aku mengaku mmg ak rasa perit suka orang, aku pon tataw knp? n aku tataw la korang cmne, tp bila aku suka someone, ak jd cm org len, maksud ak, aku tak macam diri aku, Act like a fool, terhegeh2.. hish, aku malu sbnrnya.. Ak tataw, aku akan automatik jadi cmtu, sdgkan org tu sikit pon tak pandang aku..Ak ni tataw malu kan? cubalah jadi diri sendiri kyra..N itu mgkn main faktor yg wat aku tak terjebak dgn kapel2 ni..hehe,,hmm.. So truly, aku mmg malu..

      Cinta tu anugerah, n semua orang akan rasa , manis pahit cinta tu..Jangan menyalahkan rasa cinta if anda kecewa.Cintalah ALLAH.. sebab cinta dengan ALLAH akan terbalas, n anda pasti takkan kecewa.. faham murid2..huhuhu.. Sekiranya dia jodoh kita yang telah ditetapkan oleh ALLAH, adalah dia untuk anda, just berdoa ye, Sebab dia adalah Milik ALLAH, Allah yg ciptakan kita semua, jd berdoa dan bersabarlah wahai perempuan.. If dia bukan untuk anda, maka janganlah khuatir, kerana Allah telah menetapkan jodoh anda dengan seseorang yg lebih baik dr dia untuk menyayangi anda.. Setiap seorang Hawa telah ditetapkan seorang Adam untuknya.. InsyaALLAH.. :)

     Aku tak pernah bercinta, tp aku mengaku perasaan suka orang tu ada, tp itu belum buat aku rasa cam tengah bercinta,. Hati aku pon belum terbuka untuk sape2..:) Aku just nak bercinta dgn yg HALAL tuk aku.. Itu impian.. Hmm.. Diri aku hanya untuk yg halal buat aku, bukan untuk yg tidak halal.. Aku khilaf, jadi perempuan2, jagalah diri anda semua, jaga diri baik2, jgn mudah terpedaya dengan ape yang tak pasti.. Diri korang sangat bernilai..  Ok..

# ALLAH tahu apa yg terbaik untuk kita, So kawan2 just follow the flow :)

2 comments:

  1. along...haih..x sangke jiwang gini gaye

    ReplyDelete
  2. hamboih2..eiii..hahahaha.....suka ht along la..hehehe >.<

    ReplyDelete

Copyright@segalanya punya story hak milik kekal Kieyra Syakira