Sunday 17 February 2013

Mak pesan

Assalamualaikum.. Untuk 1st post aku..aku just na tulis pasal ape yg mak aku pesan..hehe..Hmm.. kalau nak taw..aku ni degil..tak dengar ckp..n aku akan wat ikut kepala aku je..janji aku puas..
ye..mak aku selalu tegur.. Aku mengaku.. Tak semua yang kita nak, kita akan dapat rite? so hidup ni kena la reti-retikan diri utk terima hakikat walaupon  hakikat tu perit? hohoho..rite? come on la girl, ta payaha nak sedih2 bagai kalau anda tengah heartbroken.. BUANG MASA je taw!!! Buat ape la ko nak kenang-kenangkan sangat benda yg buat korang sedih? membazir air mata korang je.. pastu nanti hilang seri taw.. sembap je muka korang nti... Haip..jangan2.. Kaum hawa sekalian, jaga kecantikan korang tu, taw :p..

Hehe..back tu title yg kononya "MAK PESAN" tu..kekeke... Act..Mak aku selalu pesan.. Anak dara kena pandai jaga diri, jaga kebersihan, bertanggungjawab, kena rajin jenguk dapur, n sentiasa appear CANTIK ok!! Tadela bermaksud kena cantik ,cam Neelofa, or Ersalina Emani..eh..hahaha.. Tp cantik dengan cara kita sendiri.. Semua orang cantik kot? hehehe..so hargai la kecantikan anda n TOLONG, TOLONG dan TOLONG jangan bazirkan kecantikan yang anda ada.ok? janji taw? alolo.. semangat!! semangat!!..
lagi penting, mak pesan, anak dara kena jaga diri n maruah.. Jangan mudah terpedaya, n rosakkan diri... Kata pon anak dara, anak dara mestilah kena ada dara..!!! jaga mahkota tu baik2 taw..hehehe :D

Kalau na appear cantik, mestilah kena cantik hati gak..cantik hati, cantik la org tu.. kalo kurang cantik, perangai lak huduh..aiyyoyoyo... so repairing ur heart ok syg2? :D.. nti msti nmpk cntik.. itu yg mak pesan
.. lg mak pon da cakap,. tidur awal, bangun awal..jgn lak bangun tengahari..hehehe...kalo ye..tolong ubah ye anak2 :P..hehe.. nanti mak ckp, rezeki susah na masuk..

Dr segi pemakaian pulak? Mak kata, pakai tu molek2 sikit.. Janganlah dgn secara tak sengajanya mengundang mata-mata NAKAL, kaum ADAM..!! Kaum yg merbahaya ni.. bukan lah semua.. tapi berjaga-jaga je..taw2..hehehe... Nak lg cantik berseri-seri mak kata pakai Safi Balqis..hahaha..opssss..bukan2.. hehe..tapi mak kata, jaga solat.. Jaga hubungan dengan ALLAH, ibubapa, kawan2 n persekitaran anda.. Solat jgn tggl,lgpon nti kesan air wudhuk tu wat muka kite berseri-seri umpama cahaya n menawan sgt3..hehe... Org yg memandang pon sejuk je taw... percayalah ckp kite..kite tak bohong taw..huhu..

Kalo na tulis semua yg mak aku pesan, meme tak hbs la.. Aku ni kang berceloteh tak ingat dunia.. hahaha...
Just lastly, mak pesan, Jd muslimah yang terbaik, Ingat pesanan mak, hati kena selalu tenang n tidak terburu-buru, bcoz ak ni terburu-buru sgt kdg2 tu.. bukan kdg2 SELALU sbnrnya..huhu.. so ubah dan berubah la ye.. Hidup kena simple, n berani terima hakikat.. Jangan mudah putus asa,kerana ALLAH tahu yg terbaik utk kite..:)
 Wassalam...

No comments:

Post a Comment

Copyright@segalanya punya story hak milik kekal Kieyra Syakira