Sunday 24 February 2013

Nostalgia? hmm..Indahnya hidup, tapi?


    Terasa baru seperti semalam, aku berlari berkejaran bersama teman-teman  sebaya dengan ku dikawasan perumahan ini,. Masih segar di ingatan, indahnya zaman kanak-kanak tanpa perlu memikirkan bebanan dunia yang kadangkala membuat hidup ini menjadi tidak menentu, dan kadangkala lemah untuk melangkah demi meneruskan hidup. Poyo je kyra..hehehe..Intro bermadah bagai..hahahaha..

     Awat? Spoil mood korang ae baru nak feeling2 baca entry aku..hihihihi.. Rilek2..Sebenarnya aku terkenang zaman kanak-kanak aku.. Indahnya hidup, Sebab masa kita kecik2 dulu hanya keseronokan yang kita cari.. Nak main je kerjanya..hihi.. Betul kan? Kalau sedih pon sebab mak ayah marah kan? hehe..Tapi mak ayah marah sebab mak ayah sayang kita.. Dulu aku ni nakal sangat taw.. Tangan kiri aku ni 2 kali patah taw..huhu..Nakal kan aku?? Lasak sangat..Aku ni dulu kidal, tapi sebab tangan kiri aku patah, aku tak boleh guna tangan kiri time tu, then sekarang aku tak kidal dah..haha.. Tapi tangan kiri aku bukan kuat sangat :p.. Tu la nakal lagi.. Kan dah kena..hihi, padan muka.. Korang pun jgn nakal2 taw..hehe..

  Pastu kan, da sekali tu, aku heartbroken gile2, sebabnya aku kaw2 kena marah dengan ayah n mak.. Ayah aku garang kot, bekas askar taw.. Mak aku pun tak kurang hebatnya..huhu..Garang2... Masa tu pulak pengaruh Tv punya pasal..hewhew.. Pengaruh ape? Nak tahu? Lari dari rumah n ugut nak bunuh diri segala, sambil tinggalkan surat..Whoooh!!  Aku terpengaruh time kecik2 dulu, aku pernah buat weh.. Sumpah aku insaf, kelakar pun ada bila terkenang zaman tak matang aku tu..huhu..Mak aku pulak kdg2 dia g ingatkan apa yg aku buat dulu2, Malu weh ..huhuhu..Tak leh blah..hahaha..Pastu ayah aku mesti gelak2.. huhuhu.. Korang jangan gelak kat aku ae..huhuhu..hmm

  Aku yakin, korang pun mesti da kenangan yang korang tak boleh lupa time kecik2 dulu kan? hihihi..Pastu time kecik2..Time aku dok kat kem askar..Masa tu kat Sandakan ,Sabah.. Aku da la rapat dengan sorang budak laki tu,nama dia emm Az**r..hehe.. Takut la nak mention..hihi.. Da sekali tu, waktu aku patah tangan, family dia yang hantar aku g hospital..huhu..Aku tak bepe ingat sgt la zaman aku dengan dia,tp yg aku nak tahu sgt, ada ke ak jnji nak kawen dgn dia?? Sebab nya kan korang2..huhu..After dah lebih 14 tahun,aku tak jumpa dia.. Dia satu family tibe2 dapat contact family aku, n dia datang rumah.. N ape yang dibualkan salah satu nya..huhu.. Make me as menantu? Wehhhh..Tak mau!! Yang aku ingat sorang budak tu nama dia Nazrin.. Memang aku tak boleh pisah dengan dia time kecik2, bila pindah ke semenanjung..hoho..Nangis bagai..hehe..Tu zaman kanak2 :p..hehe

  Aku pun tak tahu kenapa aku tak mau?? As aku pernah cakap dalam entry sebelum ni, hati aku belum pernah terbuka untuk sape2 lagi, Aku setakat suka orang macam tu je??  Lagipun prinsip aku adalah berkawan.. Kalau kita berkawan, insyaALLAH kekal sampai bila2, Tapi kalau berkapel bagai?? Tak menjamin kan?? Andainya dia adalah jodoh yang telah ditetapkan oleh Allah untuk aku, maka aku akan terima dengan hati terbuka.. :) Lagi, bercinta lepas kawen tu lagi best kan? Halal, n menjamin kebahagiaan.. Cheh, macam pernah kawen je aku ni, cakap macam tu bagai..hahaha.. Aku cakap based dari pengalaman n story yang aku dengar dari orang.. Aku suka mendengar, n membaca.. Input untuk aku menjalani hidup kat muka bumi ni supaya tak mudah diperdaya, dan mampu menghadapi duniawi ni...huhu

  Sekarang ni dah besar pun aku.. Tahun ni dah nak masuk 21...huhuhu.. Macam tak percaya je.. :p..
Kalaun nak main kejar-kejar tu..hihi..memang buruk benor rupenya..hehehe..Dah boleh jadi mak orang..haishh..hahaha :p..

#Kawan-kawan yg dimuliakan Allah sekalian :), kalau mak ayah marah n tegur tu, dengarlah jangan memberontak.. Jangan jadi macam aku waktu tak matang dulu..huhuhu.. Sebab mak ayah nak kan yang terbaik untuk kita, sebab mak ayah sayang kita :)..Faham..hehe

#Jodoh, ajal maut di tangan Tuhan,.. Allah dah tetapkan untuk kita semua, jadi just follow the flow.. Lalui hidup ni dengan penuh tabah, memang masa lalu kita tak dapat nak undurkan semula.. Tapi kita boleh create masa depan kita jauh lagi baik, dan seronok, jadi berusahalah kawan2.. Jangan pernah putus asa, kerana Allah akan menolong kita yang betul2 tekad untuk mengubah diri kearah yang lebih baik.. Masa lalu kita jdkan sebagai kenangan terindah dalam hidup kita.. OK..!! Ko pun sama kyra, dengar cakap jugak..hehehe.. Sekian..

Wassalam :)

No comments:

Post a Comment

Copyright@segalanya punya story hak milik kekal Kieyra Syakira