Monday 25 February 2013

Sakit dan hikmah??

   Untuk hari ni.. (takde mood nak menulis sebenarnya ).. huhuhu..Kawan2.. Allah kurniakan kita dengan rasa sakit, sebab kalau kita sentiasa sihat, tak seronok pulak hidup kan? huhu.. Lebih2 lagi sakit ni, ada hikmahnya.. Gugurlah dosa-dosa kecil, insyaALLAH.. Tengoklah bertapa sayangnya Allah kat kita, Allah bg ujian sikit, tapi hikmah disebaliknya? Sangat2 besar.. Sama dengan sakit, Kita sakit.. Tapi disebalik sakit-sakit kita tu, dosa kita berguguran taw.. Jangan merungut, tahan je walau sakit macam mana pun. Bersabar, sabar tu kan separuh daripada iman..Kita ni hanya manusia biasa yang tak sempurna, n masing2 ada kekurangan n pernah buat silap? Betul kan? Tapi tak bermaksud kesalahan masa lalu, menyebabkan masa depan kita malap..No ae kawan2 :).. Salah tu.. Sebenarnya tu lah permulaan untuk kita cipta masa depan yang lebih baik, dan memperbaiki diri..

   Berbalik kepada topik sakit..hmm.. OMG! sebenarnya aku kurang sihat.. hmm.. Berapa hari ni, nak makan tu, susahnya la.. Tak boleh na terima langsung.. Tapi hakikatnya aku lapar gila2..huhu.. Tapi sesuap je., Then aku tak lalu dah.. (tapi still tembam =.= )..huhu... Sakit :(.. Asik merungut je..sakit2.. Bila nak sihatnya kalau asik layan rasa sakit je kan? huhu.. Nak makan cam biasa :(..huhuuhuhu.. Bila la boleh makan dengan normal ni..huhu.. Semalam mkn roti, Roti coklat yg RM 0.70 tu? haha.. Tapi nak hbskan =.= Sejam.. Susah betul nak telan... Nasi? hmm lagi la.. Kesian perut :(...

  Seriously, memang rasa macam nak nangis je.. Mak pun tgk aku, hmm.. =.=.. Nak minum pun tak boleh telan.. Ya ALLAH, dugaan sakit ape yang telah kau beri padaku?? Ampunkan aku atas segala silap aku di masa laluku, Bawalah aku kejalanMu Ya ALLAH.. Aku khilaf Ya ALLAH :(..


Sedangkan, Allah berfirman di dalam surah At-Tagaabun, ayat 11 yang bermaksud:

“Tidak ada kesusahan (atau bala bencana) yang menimpa (seseorang) melainkan dengan izin Allah; dan sesiapa yang beriman kepada Allah, Allah akan memimpin hatinya (untuk menerima apa yang telah berlaku itu dengan tenang dan sabar); dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu”.   

 Aku kena kuat, Sebab ALLAH syg aku :).. Sakit ni sikit je..Setiap penyakit ada penawarnya, n pasti sembuh kan? huhuhu.. Ada hikmah di sebalik semua ni.. Aku yakin, aku pasti.. Dengan apa yang tengah melanda diriku.. Hati dan diri aku, aku serahkan semuanya kepada Allah :) insyaALLAH, disebalik kesakitan yang aku alami sekarang, kelak aku akan rasa sihat dan lebih bagus dari sebelum ni.. Amin.. :).. Doakan kesembuhan aku :p.. Terima kasih ye..hihi

# Kawan2.. Allah sayangkan kita.. Sebab tu ALLAH bg kita sakit agar berguguran dosa2 kecil kita.. Jangan merungut ye :).. Allah akan memberi Hidayah kepada sesiapa yang dikehendakiNya.. Tapi kadang2 tu kan.. kita lupa Allah? Bila sakit n ditimpa musibah, baru nak ingat ALLAH.. Tapi macam mana pun.. Allah tetap mendengar kita, even kita baru nak ingat DIA time tu..huhuhu.. Kita ni kenalah sentiasa bersyukur.. Islam tu mudah, n indah.. Allah tak minta ape pun kat kita, just ikut perintahNya dan jauhi laranganNya.. tu je kawan2.. tu je.. Tapi kita kadang2 taksub sangat dengan dunia kan? Sampai alpa kdg2 tu.. Perintah Allah dilambatkan, tapi hal dunia pulak yang diutamakan.. Oh aku sangat khilaf.. berubah la..Kawan2. :)..Jom..

#Extra (takde kena mengena dgn post)
Kepada Kawan cam kembar saya, awak pasti boleh.. Saya akan sokong awak..Saya respek awak.. Bertahan lah ye.. Buat sementara ni je.. Perit sikit je wak.. Lama2 t hilanglah..Saya yakin.. Then pastu kita mesti boleh friend cam biasa like a True twin :).. N terima kasih sebab faham n respek saya juga :P..hehe.. Goodluck for ur Final Year Project n buat yang terbaik untuk exam kali ni :)  InsyaALLAH..Amin :) 

No comments:

Post a Comment

Copyright@segalanya punya story hak milik kekal Kieyra Syakira